(auf Deutsch )

Magyarország Düsseldorfi Főkonzulátusának Konzuli Osztályán csak előzetes időpontfoglalás alapján lehetséges az ügyintézés! 

 Ez alól csak az alábbi ügyek intézése jelent kivételt:

  • érdekvédelmi ügyek,
  • az egyszeri hazautazásra szolgáló ideiglenes útlevél ügyek,
  • elkészült és Magyarországról megérkezett okiratok, dokumentumok kiadása.

Időpontot az alábbi linken lehetséges foglalni:

https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/

Az időpontfoglaló rendszerben a nyelvet a jobb felső sarokban lehet átállítani, többek között német nyelvre is.

Munkatársaink nem foglalnak ügyfelek részére időpontot sem telefonos, sem e-mailes megkeresések alapján. Ez alól nem tudunk kivételt tenni.

Az időpontfoglaló rendszerben nem csak a Düsseldorfi Főkonzulátushoz lehet időpontot foglalni, hanem azt a Külgazdasági és Külügyminisztérium üzemelteti Budapesten, és a világ összes külképviseletét magában foglalja. A rendszer rendkívül megbízható, éves szinten kevesebb, mint 1 órát nem elérhető. Ha visszatérő probléma, hogy technikai hiba miatt nem sikerül időpontot foglalnia, akkor a hiba valószínűleg az Ön számítógépével lesz (cookiek törlése?). Kérjük, ilyen technikai jellengű problémával ne hívják munkatársainkat, mert nem tudunk segíteni.

Ha a rendszer azt írja, hogy minden időpont elkelt az adott ügytípusra, akkor az tényleg azt jelenti, hogy minden szabad időpontot lefoglaltak az ügyfelek. Javasoljuk, hogy ebben az esetben napokon, vagy heteken át, naponta többször nézzenek vissza időpontfoglaló rendszerünkbe, mert rendszeresen nyitunk új időpontokat, és sokszor az ügyfelek is visszamondják lefoglalt időpontjukat.

Kérjük, az alábbi tájékoztatót minden esetben olvassák részletesen végig. A kötelezően csatolandó mellékleteket pedig feltétlenül hozzák magukkal, azok hiányában előfordulhat, hogy több száz kilométert utaznak feleslegesen és új időpontot kell kérniük. A legtöbb ügytípusról, mint például útlevél, személyazonosító igazolvány, anyakönyvi ügyek, családi állapot igazolás, külföldi letelepedés, állampolgársági ügyek pontos tájékoztatót talál a honlapunkon. Kérjük ezeket minden esetben olvassák el az időpontfoglaláskor.

Az időpontfoglaló rendszer minden sikeres foglalásról küld visszaigazó emailt. A foglalás akkor tekinthető véglegesnek, ha a visszaigazoló e-mail megérkezett. Ezért fontos, hogy a valódi e-mail címüket adják meg, elgépelés nélkül. Telefonos képernyőfotókat, screenshotokat nem áll módunkban elfogadni.

 

Mire figyeljek az időpontfoglalásnál?

Az egyes ügycsoportok esetében az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalás alapján történik. Az időpont foglalása a https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu web oldalon keresztül, közvetlenül történik.

Az ügyfélfogadási rendszerben az időpontfoglaláskor az alapügyet kell – a fent leírtaknak megfelelően – kiválasztani, az ahhoz kapcsolódó egyéb konzuli cselekmények ennek részét képezik. Így például az anyakönyvezéshez szükséges fordítás hitelesítést, vagy aláírás-hitelesítést nem kell külön ügyként megjelölni. Önálló, külön időpontot kell ugyanakkor kérni az egymással össze nem függő ügyek intézésére.

Az időpontot mindig az ügyfél nevére kell foglalni. A kiválasztásnál a személyek számánál azt kell jelölni, hogy hány ügyfél ügyét intézik az adott időpontban. Így például a gyermek útlevél kérelménél a gyermek nevét kell megadni, és egy főt kell kiválasztani, függetlenül attól, hogy a kérelem benyújtásakor a két szülőnek is jelen kell lennie.

Ahhoz, hogy minél több ügyfelet tudjunk fogadni, ügyfeleink segítsége is kell, ezért a kérelmezőknek előzetesen kitöltött adatlapokkal, illetve előkészített anyagokkal kell érkezniük. A konzulátuson a rövid ügyfélfogadási idők nem teszik lehetővé, hogy az ügyfelek a helyszínen kezdjék meg az adatlapok kitöltését. Ezért – a többi ügyfél érdekében – sajnos nem tudjuk átvenni azoknak az ügyfeleknek a kérelmét, akik előkészítetlen dokumentációval, kitöltetlen adatlapokkal érkeznek. Ilyen esetben az ügyfeleknek az ügyintézésre új időpontot kell foglalniuk.

A nehézségek elkerülése érdekében kérjük, hogy a megjelölt időpontra pontosan, a foglalt időpont kezdetére jelenjenek meg. Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy késés esetén az ügyintézést nem tudjuk vállalni, így arra csak újabb időpont foglalásával kerülhet sor!

Az egyes kérelmek bevélekor fizetendő illetékekről ügyfeleink az alábbi honlapon kaphatnak tájékoztatást; az illetékeket bankkártyával tudja befizetni.

https://konzinfo.mfa.gov.hu/konzuli-szolgaltatas/konzuli-koltsegek

Kérjük, hogy az időpont visszaigazolását tartalmazó e-mailt hozza magával!

 

Figyelem!

  • Minden ügyfél egy adott ügyre csak egy időpontot foglalhat. Amennyiben valaki több időpontot is lefoglal, valamennyi időpontot külön figyelmeztetés nélkül töröljük annak érdekében, hogy senki ne vehesse el a lehetőséget más ügyfelektől a felesleges foglalásokkal. Amennyiben valaki a lefoglalt időpontjában nem jelenik meg, és előzetesen nem tájékoztatja a távolmaradásáról a konzulátust, annak a további, újabb foglalásait a többi ügyfél érdekében figyelmeztetés nélkül hátrébb soroljuk!
  • A konzulátus ügyintézői a weboldalon a rendszer által felajánlott időponthoz képest nem tudnak korábbi időpontot adni.
  • A konzulátus a magyarországi ügyintézést igénylő ügyekben a kérelmeket csak átveszi és közreműködő hatóságként továbbítja az illetékes szervnek, a további ügyintézésre nincs ráhatása. Ennek megfelelően a Magyarországon folyamatban lévő ügyekben a konzulátus nem tud tájékoztatást adni, ezért kérjük, hogy ilyen megkereséssel az eljáró szervhez forduljanak!

Megértésüket köszönjük!